Friday, 14 October 2011

Cermin Diri Boleyy

cilok dari majalah MAstika

seorang pemuda bertemu seorang ustaz untuk minta nasihat.......

Pemuda : Ustaz, kenapa susah sangat saya hendak bertemu jodoh. sampai sekarang saya belum ada kekasih.

Ustaz : Perempuan macammana yang kamu idamkan?

Pemuda : saya mahu yang cantik,tinggi,kurus,kulit putih, dan mencintai saya sepenuh hati.

Ustaz : oh, kalau begitu kamu harus ikut petua 3B..pertama ialah BERUSAHA.

Pemuda : sudah berusaha ustaz.merata tempat saya pergi cari perempuan.tapi....letih je.sorang pun tak dapat.

Ustaz : kalau begitu kamu buat B yang kedua.BERDOA dan berpuasa.

Pemuda : itu pun saya dah buat ustaz. lepas sembahyang saya akan berdoa.setiap hari isnin dan khamis pula saya akan berpuasa.

Ustaz : kalau itu pun kamu dah buat, kamu sangat perlukan B yang ketiga.
Pemuda : apa dia ustaz?

Ustaz : Err kamu perlu BERCERMIN DIRI......

hakhak..kejam gila kan ustaz ni...ayat makan dalam nih.. Moral of de stori, jangan la mengharap kan sesuatu yang terlalu sempurna. siap letak syarat nak yang cantikputihmelepak bagai.kalau dapat,untung laaa..kalau tak dapat, ternganga la ko dok umah sorang2.bujang sampai ketua...

sekadar gambar hiasan.takde kena mengena dengan cerita.sekian terima kasih..opsssss

No comments:

Post a Comment