Tuesday 19 April 2011

mak aku kene tipu

tadi dok bace blog kasihaleeya, ade pulak cite pasal mamat tong gas tu kan..so, teringat la pulak kejadian mak aku kene tipu pasal menda alah tu la..

skrg melambak giler org dok jual kejadah gas tu..huih datang rumah orang sekor2 muke konfiden terlebih(muke nak menipu orang sebenarnye).. masa dia datang tu, boleh pulak time mak aku sorang2..kalau aku ade, memang ko baru nak bukak mulut,konfem aku terus say 'NO'.. tapi paham2 la mak aku.jiwa lembut okeyyy..budak tu selambe badak je terus g dapur nak cek kepala gas bagai la kan..

menurut cerita mak aku(ayat skema..hakhak)...budak tu cakap kepala gas yang kitorang gune tu x selamat la ape la.pastu dok hasut2 mak aku suruh tukar yang baru la.yang die jual tu la.even mak aku ckp xde duit pun, die kate tukar je dulu, gaji nanti die datang lagi..ok fine.ko berjaye hasut mak aku.mak aku pun tukar la..

dah janji nak bayar after gaji kan..tapi sminggu sblm gaji,die dh call.4hari sblm gaji pun die call.3hari sblm gaji pun die call..apekehalnye budak ni.(yang die call tu, semuanya aku angkat..aku kn PA mak aku.sume panggilan masuk,aku kene tapis dulu..haha).aku memang tungggguuuu je die nak datang..banyak soalan yang aku nak tanya ni..tp huih budak ni memang agak bijaksana.tapi sikit je la bijak dia.bodoh je melebih sebab die tipu mak aku..kenapa aku cakap dia bijak??sebab dia pandai pulak datang collect duit time mak aku sorang jugak..aku takde mase tu..makanya, memang selamat la budak tu dari soalan2 mencabar aku..takpe2...

eh aku tak gtau lg eh die jual kat mak aku berapa ringgit...untuk 1 kepala gas tu, rm370 hokeyyyyyy..pastu bg diskaun rm350..wadehel kau.mahal nak mampos...

tapi yang besnye kan,walaupun die dah berjaye MENIPU mak aku, aku dengar2 cerita budak tu dah kene tangkap sebab yang dia jual tu, yang biasa2 je.yang ko boleh dapat 2 3 puluh je kot.ke x sampai pun..haaa menjawab la ko kt balai.kat akhirat jugak nanti..rasekann...

aku tau budak tu tak bace pun blog aku ni ha..tp aku saje buat entry ni, supaya orang lain takde la kene tipu macam tu coz skrg ni kat mana2 pun, memang bersepah kot geng2 kejadah gas ni..AWAS!!!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers