Monday, 26 September 2011

Resepi Tart Kumbang

SEPERTI DIJANJIKAN...uhuk-uhuk..terbatuk-batuk pulak nak bagi resepi..bajet masterchef je kann..pedulik..

meh ramai-ramai belajar buat tart kumbang a.k.a tart custard beranggur...wah name nak glamer je kan..beranggur bagai..haha

ape2 hal, bagi layan cuci mata dulu..sambil2 telan air liur.gulppp..macam kumbang kan?ke aku je yang perasaan macam tu.. ergggghhhh

RESEPI PASTRI ~~aku ambik dari myresepi je..

bahan-bahan
1. tepung gandum~240g
2. telur~1biji
3. buttercup~setengah buku
4. gula ising~50g

cara-cara
1. pukul butter n gula sampai kembang~better dengan mixer.kalau dengan tangan, aku takut butter tak kembang, tapi tangan ko yang kembang dulu..
2. masukkan telur, pukul lagi
3. masukkan tepung, gaul sampai jadi doh.~ni takyah guna mixer.tangan pun boleyyy
4. masuk dalam acuan tart, cucuk2 sikit dengan garpu.
5. bakar 180c dalam 15minit~ni bergantung pada oven korang. pandai-pandai la bajet sendiri

RESEPI CUSTARD

bahan - bahan
1. tepung custard - 2sudu besar
2. gula - 4 sudu besar
3. susu cair - setengah tin
4. telur - 1 biji

cara-cara
1. campak je semua bahan dalam kuali~jangan hidup api dulu.kacau bagi sebati,baru on api. jangan api kuat.kang custard tak masak
2. kacau sampai pekat~agak2 sedap dimakan
3. masukkan dalam pastri yang dah bakar tadi

RESEPI ANGGUR ~erkk anggur pun ada resepi ke?hover ko

bahan-bahan
1. segerombolan anggur~segerombolan???mampus cikgu zuliha marah.~cikgu zuliha tu cikgu BM aku masa sekolah. dia la yang ajar aku sampai aku dapat A masa SPM..eh eh banyak pulak cerita dia. macam ada orang tanya je kan...

cara-cara
1. potong anggur 2 bahagian
2. potong lagi 2~tapi jangan putus
3. kangkangkan anggur n letak atas custard~ aku tak tau apa perkataan yang lebih sesuai selain kangkang tu..maap la yer..terkasar bahasa pulak disitu...huahua..


fuh selamat abis taip 1 entri..selamat berjumpa di lain siaran...ehhh pehal pulak syok sendiri ni..auwwww

No comments:

Post a Comment