Thursday, 8 December 2011

Review Veil Tunang : DIY

Penggila DIY memang macam ni. sampaikan veil pun nak buat sendiri. Kalau buat dari awal tu, memang bagus la.tapi, kalau dah jenis perangai macam aku ni, dah last minit baru sibuk nak siapkan, 'SILA JANGAN TIRU PERANGAI INI' la kan..silap2, pakai veil separuh siap la jawabnya. so, kalau nak meng'DIY', pastikan korang buat timeline mana yang kena buat dulu dan pastikan IKUT timeline tu. kalau jenis berani mati macam aku takpe buat las minit. haha

dari tepi..owhhh sangat suka bunga tu..


dari atas. tampal dengan bunga(ambil dari kain net baju pengantin) then jahit manik suka hati..



bunga 3D dari dekat.sila abaikan budak ticik berhidung kuning. beliau sesema malam majlis.so, mummynya letak kunyit kat hidung.penyudahnya sampai majlis ada trademark hidung nuning..ala ciannn...

jom kira bajet untuk buat veil ni

1) kain net 1m = rm48(aku rasa ni mahal.beli kat jakel. tapi sebab aku malas nak pikir dan bazir masa, beli je la)
2) kain untuk bunga tampal + bunga 3d = rm10 (ni beli kat indon. baju pengantin yang standard seratus lebih kat sini, boleh dapat rm10 utk 2meter. sebab tu aku tak sayang sangat nak gunting ambik bunga je.
3) manik = rm1.90 x 6 = 11.40

TOTAL : rm69.40.. yang kain kat indon tu, adik aku punya. dia bagi je.so, aku tak bayar untuk tu. means TOTAL = rm59.40..eh berbaloi ape..kalau yang kat luar tu, paling biasa pun dah rm40++..

selamat men'DIY'!!

3 comments:

  1. SAlam Ukhuwah.
    Cantiknya Veil.Buat sendiri ke? boleh la bukak business.

    Exchange list please
    http://blurplediary.blogspot.com/

    TQ

    ReplyDelete
  2. chantekkk veil hana....sukerrr!!!!

    http://cheritera3march.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. wahh pndai akak diy sndiri ek ;p

    ReplyDelete