Saturday, 24 April 2010

laksa penang pleasee

kredit to LaKsA LoVeR's Club for de picture

gulpp..telan air liur sepuluh kali berturut2 tengok gambar laksa. teringin sangat nak makan laksa penang buatan sendiri. xnak made in kedai or pasar malam.

masalahnya sekarang, takde sape nak pegi beli ikan. untuk 3 4 hari ni tinggal sorang kat rumah. so, masak je ape yang ada kat dalam peti. yang pasti dalam peti takde ikan untuk buat laksa. sedeyhhh.. kenapa la rumah ni takde kucing. kalau tak, dah lame suro g curi ikan rumah sebelah. haha jahat giler tuan kucing macamni.

hadoiii..(tetiba kepala terantuk kat kepala katil. sakit dowh)

ok2..sambung semula cerita laksa. mase diploma dulu, setiap kali balik kg, perkara wajib akan buat laksa. tapi laksa penang je. kalau laksa lain tu, kureng sikit la.. kalau dapat makan laksa, tak makan nasik sebulan pun takpe. tapi sekarang dah jarang buat. tu yang tetiba rase teringin giler sampaikan bila sebut perkataan laksa je, dah telan air liur 10kali berturut2.. ehehehhh

pastu, dulu geng kacip dengan ifa. ifa orang utara. so, memang geng sekepale la kalau bab2 makan lakse ni. kalau bulan puasa ade pakcik jual lakse kat bazar yang periuk die besar gler.. ktorang konfem beli hampir setiap hari. bayangkan la dalam 30hari puasa tu, selang sehari akan beli laksa. takpun, xde selang langsung. dasyat kn?

ifa ajar kalau nak sedap makan lakse tu, tambah kicap. so, memang stok kicap sentiasa ada la kat hostel. tambah lagi kalau lakse tu pedas gler pastu tambah limau kasturi banyak2 bagi masam, pastu tambah kicap secukup rase. perghhh memang mantop la wei..

boleh tak nak stop sini jer. dah tertelan2 air liur banyak kali dah ni.. mintak2 la esok bangun tidor ade ikan dalam peti(kalau ade betul mati terkejot aku)

No comments:

Post a Comment