Monday 25 October 2010

keusahawanan multimedia kreatif

minggu lepas saya attend kursus ni. sebelum pegi tak berapa teruja. lepas pegi pun tak berapa teruja jugak.haha.motip??
1st program after register, kitorang kena jawab test keusahawanan n ITC. most of kitorang dapat markah for ITC test 30++. macam tipu jer. 2 3 soalan je kot yang saya macam konfiusKonfius lalat. tapi takkan sampai dapat 30lebih. bukannya diorang bagi soalan koding yang boleh menyesakkan nafas bila jawab.

soalannya objektif sangat la kacang. lebihKurang cam gini la.
'apa input n output hardware'
'software ape yang opensource means free xyah beli mahal2'
'software ape yang boleh guna utk audio'
'software ape yang boleh guna utk video'
'LAN,MAN.WAN mane lagi besar range die'
'url website stat ngan http ke htpp ke htp ke stpp ke stpm ke.
eh tipu sikit kat hujung tu'

pelik tak kalau soalan macam kat atas tu kitorang boleh dapat 30++/100. ketujuhTujuh kami ok. bukan saya sorang. kitorang bukan nak belagak. tapi as a student IT, macam pelik la kan. sedangkan sume mende tu sangat la basic bagi kami. dok mengadap hariHari.memang imposible la boleh dapat markah macam tu. saya rasa sistem tu perlu dibetulkan semula la..ampunn pak kalau bahasa saya sangat kasar di mata dan di hati anda.chilll!!


lokasi kursus :

miss receptionis yang mesti dah gile bosan tengok muka saya. dalam sehari ada la 5 6 kali anta n ambik kunci. kalau sepanjang 3hari??kira la sendiri. nasib hang la. sape suroh drop kunci bile nak gi kelas.

perkenalkan group 1st beachboyz aka geng bas sekolah. dari kiri: fire yang diminati oleh mr.bean, syuk yang kene panggil ke depan sebab muka tanda soalnye, fazli yang terer buat animation budak menariNari.**wink**

geng bas sekolah kedua : kuwhere yang tergilakan pemilik blog honeykoyuki, asri first person yang penuh yakin mengaku dah siap projek animaton dan shalikin yang berjam tangan baru(sila lihat tangan beliau sekarang)...wakakaka...

haa..ini la ketua bas sekolah.. nak kenalan dengan geng2 bas sekolah kat atas tu, haruslah kontek ketua dia dulu yer..hehe..

pesanan untuk beachboyz aka geng bas sekolah : aku dah naikkan saham korang banyakBanyak dah ni. jom banje aku ikot turn. jimat duit aku seminggu..haha

1 comment:

  1. jimat duit makan seminggu, hehehhe, idea terbaikkk :)

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers